Een stijlvol en toegankelijk branddesign

voor een modern en groen project in Leidsche Rijn

NewRoots, een ambitieus vastgoedproject van ontwikkelaar VORM. Gelegen in het hart van Nederland, in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn. Het project omvat twee woonblokken en twee torens met villa-appartementen die gefaseerd worden gebouwd. Prachtige appartementen en woningen die van alle moderne gemakken zijn voorzien en met toch een dikke knipoog naar het verleden. Want de historische metsel- en bouwstijlen in de omgeving vormden de inspiratiebron voor de architectuur. Een perfecte blend dus tussen klassiek en hedendaags, uniek in de regio. En dan is er ook nog een sterke focus op duurzaamheid, biodiversiteit en groen én een flinke variatie aan type woningen. Van starters tot senioren; iedereen kan terecht in New Roots. Al die verschillende boodschappen en bijzonderheden vroegen om een eigengereide, kenmerkende, maar toch toegankelijke branding.

3

deelgebieden

300+

woningen

diverse

doelgroepen

1

branddesign

What’s in a name?..

De naam NewRoots is heel bewust gekozen. Het refereert aan de historie van het gebied, maar zegt ook iets over het duurzame en groene karakter van het project.

‘Roots’ verwijst naar de historische elementen van de bouwstijl, de rijke geschiedenis van de buurt én naar het groene karakter. De toevoeging ‘new’ geeft een moderne en frisse lading aan het project. Een frisse start, een nieuwe binding met het gebied. Dit samenspel maakt de naam krachtig en memorabel.

‘Going back to your roots’; Terug naar de basis. Of naar het verleden. Maar wat als je liever vooruit kijkt, zelf een start maakt en begint aan iets nieuws? Jij plant het zaadje voor ‘de roots van morgen’ en schrijft zelf historie.

History in the making.
Your history.

Het merk in beeld

Het logo van NewRoots is gebaseerd op groeiende plantenwortels, vertaald naar een abstracte vorm. Dit ondersteunt op een speelse manier de achterliggende symboliek van de projectnaam. Een organisch en flexibel ontwerp dat je eenvoudig kunt toepassen op verschillende communicatiemiddelen. Het eigentijdse lettertype en een palet met groen als basiskleur maken dat het logo goed aansluit bij de moderne, duurzame en groene uitstraling van het project.

Terug naar
de roots met
design elementen

Het abstracte wortelpatroon uit het logo komt terug als overkoepelend designelement in de branding van heel het project. Als overlay over beelden, als afkadering rond tekstblokken of uitvergroot als los decoratie-element. Door een consistent gebruik van dit patroon, ontstaat er een duidelijke verbinding tussen de verschillende communicatiemiddelen, zoals bouwborden, brochures en advertenties.

Een wisselend palet per doelgroep en deelgebied

Om in te spelen op de beleving van de verschillende doelgroepen, gaven we de woonblokken en de torens een eigen kleurpalet.

Het kleurpalet van beide woonblokken is gebaseerd op groene en aardetinten, maar heeft onderling net genoeg verschillen om ze makkelijk van elkaar te kunnen onderscheiden. De luxere appartementen hebben een donkerder palet met diepblauw, donkerbruin en zeegroen met goudaccenten.

Deze kleuren sluiten goed aan bij de verschillende doelgroepen van  NewRoots en zorgen tegelijkertijd voor een herkenbare uitstraling per gebouw en bouwfase. Dat communiceert gewoon lekker helder.

Borging van de stijl

Op een langlopend project als dit werken, zowel intern als extern, veel verschillende partijen aan allerlei communicatie uitingen. Om consistentie in de stijl te behouden, hebben we de hoofdpunten vastgelegd in een mini-styleguide.

Met de kleurpaletten, fonts en design assets per deelgebied overzichtelijk gebundeld op één plek, is het makkelijker om over heel de linie een eenduidig beeld te houden.

“Een goed doordacht branddesign is van groot belang voor een succesvol project. Het zorgt voor herkenning en creëert een eenduidig beeld. Voor NewRoots hebben we het design doorvertaald naar diverse middelen. Zo kan het project op verschillende manieren naar buiten toe gepresenteerd worden. De verschillende middelen vormen een mooi geheel doordat alle stijlelementen consistent zijn doorgevoerd. Hierdoor spreken we de doelgroep op een effectieve manier aan en zetten we het project op een succesvolle manier in de markt.”

Patrick KintArt Director Vastgoed

Acht tips om méér resultaat uit je vastgoedcampagne te halen

Weten hoe je zelf meer resultaat behaalt met je volgende project? Download dan ons whitepaper. Hierin geven we acht tips waarmee je zelf aan de slag kunt.

Download de whitepaper

Vind je 't leuk om zo nu en dan een case of whitepaper te ontvangen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.