Succesvolle huur-koop-pilot voor De Cypressen
42 nieuwbouw appartementen
Aan de rand van de Bomenbuurt achter de Plantage in Beverwijk verrijzen volgend jaar 42 nieuwbouwappartementen. Inderdaad: de Cypressen. Mooie woningen op een hele leuke plek. Dat om te beginnen. Maar Pré Wonen bedacht er nog een unieke pilot bij: elke woning in De Cypressen was zowel te huur als te koop.
De opdracht
Uitdaging
Voor de communicatie leverde dat de eerste uitdaging op. We moesten immers zowel het project als het Huur-Koop-concept onder de aandacht brengen. Een dubbele boodschap dus. En twee nogal uiteenlopende doelgroepen: jongeren én senioren. Pré Wonen wilde de huur-koop-campagne bovendien graag zodanig ontwikkelen dat het ook met andere projecten gecombineerd zou kunnen worden. Steeds voorzien van een ‘neusje van de zalm-website’ en een creatieve, prikkelende campagne vol informatie, beleving en interactie
Onze aanpak
Kopen? Huren? Met Pré Wonen
bepaalt u het gewoon zelf!
Als drager van de campagne kozen we voor de vorm van een kubus. Met op elk vlak een ander deel van de boodschap. Zo konden we het project mooi uitlichten én de Huur-Koop-optie letterlijk van alle kanten laten bekijken. Dat je dat ook heel goed samen met de makelaars van Pré Wonen kunt doen, benadrukten we in campagnebeelden. Met de projectstijl voor de Cypressen legden we een subtiele link naar de gebiedscommunicatie van Plantage-Kuenenplein die we eerder samen met Pré Wonen ontwikkelden.
Lifestyle magazine
In plaats van de traditionele verkoopbrochure is een eigentijds magazine ontwikkeld. Hierin vooral veel aandacht voor de omgeving, interviews met lokale winkeliers, het huren of kopen concept tot en met woonadviezen van de interieurstylist. Uiteraard zijn de verschillende appartementen ook uitgelicht maar voor de details verwezen we naar de website.
Informatie & Inspiratie
Als basis voor de communicatie realiseerden we een projectwebsite www.decypressen.nl en een magazine vol informatie en wooninspiratie. Vier weken voor de verkoopmanifestatie startten we een intensieve campagne om de doelgroepen te interesseren en te enthousiasmeren. Onder andere met een huis aan huis-mailing met uitdrukbare bouwplaat om je eigen kubus te maken, abri’s door heel Beverwijk en met als belangrijkste inzet een volledig op de verschillende doelgroepen afgestemde Facebook advertentiecampagne.
Ruim 54.000 mensen bereikt met 170 advertenties
Alle targetting-mogelijkheden van Facebook zijn met succes ingezet om de juiste boodschap aan de juiste persoon te tonen. Dit resulteerde in een campagne met meer dan 170 verschillende advertenties die ruim 54.000 mensen hebben bereikt. Daarvan heeft ruim 7,5% de website bezocht. Uiteindelijk hebben 160 mensen zich aangemeld voor de start verkoop/verhuur-manifestatie. En dit voor een click-budget van nog geen € 1.500!
3 weken
duurde de facebook campagne
54.365
mensen bereikt
4.126
bezocht de website
Al snel kwamen de eerste positieve reacties binnen
Ook lokale media pakten het op, en zorgden voor extra pr. Dat er veel interesse was, werd gauw duidelijk. Maar dat de verkoopmanifestatie zó succesvol zou zijn, hadden we niet durven dromen. Met de ‘start verkoop’ kwam er wel meteen een einde aan onze mooie campagne. Nu alle woningen zijn verloot, kunnen de follow up-uitingen gewoon op de plank blijven liggen…
Acht tips om méér resultaat uit je vastgoedcampagne te halen
Weten hoe je zelf meer resultaat behaalt met je volgende project? Download dan ons whitepaper. Hierin geven we acht tips waarmee je zelf aan de slag kunt.
Vind je 't leuk om zo nu en dan een case of whitepaper te ontvangen?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.