Gebiedscommunicatie als basis voor succesvolle start verkoop

Landelijk opererende ontwikkelaar én bouwer VORM vroeg ons een presale campagne te bedenken voor de twee woontorens van hun Aziëpark in Haarlem Nieuw-Zuid. Een mooie opdracht, want 154 prachtige én duurzame appartementen promoten in dé nieuwe wijk van Haarlem? Daar worden we enthousiast van. Dus gingen we voortvarend aan de slag. Met succes. Want de presale van Parktorens werd druk bezocht.

VORM, al zo’n 100 jaar actief in vastgoedland, ontwikkelt en bouwt duurzaam. Binnen en buiten de stad. Maar altijd op locaties waar mensen graag willen wonen. De keuze voor Haarlem Nieuw-Zuid was dan ook een bewuste. Een moderne omgeving in ontwikkeling. Voor starters, jonge gezinnen én senioren die compacter willen wonen. Het Aziëpark past dan ook helemaal in het straatje van VORM; een groen en ruim wandelpark met een prachtige waterpartij. Met in het midden van dat park twee markante woontorens met in totaal 154 duurzame appartementen. Bij VORM heb je overigens alles in een. Want VORM ontwikkelt en bouwt. Maar je kunt er als koper ook een duurzaamheidshypotheek afsluiten.

Parktorens in het kort

154

appartementen, waarvan

20

studio’s

126

appartementen

6

penthouses

In Haarlem Nieuw-Zuid gaat het gebeuren

Aziëpark is straks onderdeel van een nieuwe, moderne, bloeiende wijk. Want het naastgelegen winkelcentrum ondergaat een volledige metamorfose.

Mét bioscoop, volop winkels, diverse horecagelegenheden en een levendig marktplein. De belangrijkste doorgaande weg wordt smaller en groener, de stoplichten vervangen voor rotondes. Zo wordt dat groene, duurzame karakter versterkt. Aziëpark ligt ook eens heel centraal. Zodat je snel in de stad bent en makkelijk naar je werk gaat. Want met R-net die helemaal tot aan Schiphol rijdt, stap je ’s ochtends voor je deur in en ’s avonds voor je deur weer uit.

Van pitch naar opdracht

Natuurlijk wilde VORM dit nieuwe, mooie project zo goed mogelijk promoten. Dus zocht ze hiervoor een bureau met ‘fingerspitzengefühl’. Die de boodschap en de beleving konden overbrengen zoals VORM die voor ogen had. De transformatie van Haarlem Schalkwijk naar het nieuwe, frisse, groene Haarlem Nieuw-Zuid. Om het juiste bureau te selecteren, schreef VORM een pitch uit. Die wonnen we. En dus maakten we meteen een vliegende start. Letterlijk. Want die drone moest zo snel mogelijk de lucht in.

Als rasechte Haarlemmer…

De opdracht van VORM was voor geboren en getogen Haarlemmer en tevens eigenaar van Sixtyseven Martin de Reus, geen onbekende vraag. “Ik ben er trots op dat inmiddels zowel kleine als grote vastgoedpartijen ons ook op dit gebied weten te vinden. Zo klopte in 2018 ook VORM bij ons aan voor deelname aan een pitch. Dat de opdracht ons werd gegund, ervaar ik als rasechte Haarlemmer als een extra mooi cadeau.”

Een gebiedspromotievideo als drager van de campagne

Nog voor die drone opsteeg, bedachten we de naam. En creëerden we een logo en een passende huisstijl. Om ons vervolgens te storten op de promotiefilm. Die een goede sfeerimpressie van de locatie rondom de woontorens gaf en de reikwijdte visualiseerde van Haarlem Nieuw-Zuid.

We zetten de aantrekkelijke recreatiegebieden Molenplas, Poelbroek en de Meerwijkplas als belangrijke natuurdragers in de kijker.

En we ontwerpen de visuele identiteit die aansluit bij de belevingswereld van de doelgroepen.

Met de gebiedspromotiefilm als basis, zorgden we onder meer voor een teasende Facebookcampagne

En creëerden we aanvullende online advertenties. Allemaal binnen 3,5 week om zoveel mogelijk mensen naar de pre-sales informatieavond te krijgen. Dat lukte. Maar liefst 200 geïnteresseerden kwamen naar de bijeenkomst. Daar werden ze uitgebreid geïnformeerd en kregen ze meteen een informatiebrochure mee.

Maar liefst 200 geïnteresseerden kwamen naar de bijeenkomst

“Martin de Reus was ons in het project telkens een stap voor en nam ons daarmee veel werk uit handen. Zijn aanpak zorgde er mede voor dat we in slechts 3,5 week met de pre-sale konden starten.”

Martin SwitzarHoofd Verkoopstrategie

Acht tips om méér resultaat uit je vastgoedcampagne te halen

Weten hoe je zelf meer resultaat behaalt met je volgende project? Download dan ons whitepaper. Hierin geven we acht tips waarmee je zelf aan de slag kunt.

Download de whitepaper

Vind je 't leuk om zo nu en dan een case of whitepaper te ontvangen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.