Prijzen die door het dak gaan, lange lijsten met gegadigden voor elke woning en verkoop in recordtempo. Dat scenario maakte zo’n jaar geleden plaats voor een enorme stagnatie van de woningmarkt. De markt ging volledig op slot, geen woning die nog verkocht.
Martin de Reus
Vastgoedcommunicatie-
expert
Veel aanbod, weinig animo
Hoewel het tij enigszins begint te keren, gaat de verkoop van nieuwbouwwoningen zeker nog niet van een leien dakje. Veertig woningen in verkoop en slechts tien inschrijvingen? In deze tijd geen uitzondering. Je moet weer ouderwets moeite doen om die potentiële koper te vinden, vast te houden én te overtuigen.
Hoe ga je hiermee om en belangrijker, wat is de sleutel tot succes om de woningen te verkopen? Dat lees je in dit blog.
Leer je potentiële kopers kennen
Allereerst moet je zeker weten of een lead écht interesse heeft en zo ja, waarom. Wanneer iemand zich aanmeldt voor een project, kan dat ook uit nieuwsgierigheid zijn. Je moet dus zeker weten of er daadwerkelijk interesse is om een woning te kopen, maar ook naar welke woning de voorkeur uitgaat. Dat is de basis om de juiste vervolgstappen te kunnen zetten.
Profileren voor een persoonlijke benadering
Vervolgens ga je elke lead op basis van zijn gedrag en interesse nauwkeurig profileren. Bijvoorbeeld hoe komt een lead binnen, welke pagina’s bezoekt hij, wat is zijn budget en welke woningen hebben zijn voorkeur? Om deze informatie te vergaren heb je slimme software nodig. Bijvoorbeeld SalesTracker.
SalesTracker
SalesTracker volgt de lead op de voet, registreert het gedrag en vergaart continu aanvullende informatie. Zodra de lead door het systeem als potentiële koper wordt gekwalificeerd stuurt het deze met alle verzamelde gegevens door naar de makelaar.
Doordat de makelaar al veel informatie heeft verzameld, heeft hij een grote voorsprong. Hij kan de potentiële koper immers persoonlijk en op een doelgerichte manier benaderen. Al het contact tussen hem en de makelaar wordt eveneens vastgelegd, waardoor jij volledige controle en inzicht houdt tijdens het verkoopproces.
Maximale impact
Bovendien zetten we slimme campagnes in. Met ruim dertig jaar ervaring weten we exact wie we voor welk project moeten targeten, hoe we geïnteresseerden triggeren, welke boodschappen overtuigen en creëren we ook nog eens een aansprekende huisstijl en een passend design.
Doordat we het communicatietraject van A tot Z op ons nemen en pas tevreden zijn als de laatste woning is verkocht, zorgen we voor maximale impact en resultaat.
Sparren over jouw project?
Neem contact op
Vastgoedcommunicatie doen we al zo’n 30 jaar. Werk je met ons samen dan zijn we je vaak een stap voor en verrassen je door onze ervaring. Heb je op dit moment een project in voorbereiding of wil je alvast kennismaken? Bel of mail mij.
Martin de Reus
Of stuur een bericht via onderstaand formulier.